...

Jag har  sagt att jag ska komma tillbaka till skolan delvis mån. vecka 12 och det är väl tanken. Men det känns så väldig avlägset och... alldeles för normalt.

Men jag ska försöka... ska skriva kontrakt med Liseberg på söndagen med så det blir väldigt mycket. Men ska försöka ta mig dit till en lektion åtminstone och bara sitta... det känns väldigt avlägset. Det känns som evigheter sen jag gick i skolan... om man räknar med lovet så är det ändå 4 v... 5 när jag börjar. Men jag tror att det kan vara en bra vecka... bara 4 dagar sedan påsklov...

Men det känns väldigt avlägset och tungt... jag kan inte ens föreställa mig att gå i skolan som vanligt... att komma hem på eftermiddagen när inte mamma finns... när inte hon kommer hem efter mig, när inte hon finns där vid mig...

Kommentarer
Postat av: Eva

Det låter som en klok tanke att ta första steget tillbaka till skolan, helt utan måsten och förväntningar. Kanske kan det sen kännas som en trygghet att vissa saker fortsätter som de brukar - även om det för dig framöver blir på ett annat sätt. Så underbart att du, Sandra och pappa får rå om varandra några dagar i Luxemburg. Ni är lyckligt lottade, som har så fina vänner...

2008-03-09 @ 10:00:36
Postat av: Camilla

Du är rädd att livet ska kännas normalt igen, men så småningom kommer allt att kännas normal...fast på ett annat sätt. Mamma kommer alltid att finnas med dig.
Jag tycker det är en bra tanke att gå på en enda lektion till att börja med. Du kommer säkert att känna stöd även i skolan.
Jag tänker mycket på dig!

2008-03-09 @ 11:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0