Nytt

Jag vet inte hur jag känner angående all förändring som sker iom att skolan är slut.

På ett sätt så känns det som att kanske är det enklare att hitta någon sorts vardag när allt är nytt. Jämfört med att försöka hitta en ny vardag i det gamla där allt påminner om förr.

Men samtidigt innebär nytt en massa händelser som påminner om att mamma inte finns mer... men det gör väl gammalt också...

Jag vet inte än... jag vet inte. Men jag tror, någonstans, att det kanske är bättre om allt är nytt.

Kommentarer
Postat av: okänd men inte..........

När gymnasiestudierna är slut är det för de flesta en naturlig tid för att bryta sig loss från föräldrar ännu mer än under puberteten. Kanske börjar man högskolestudier nå´n annanstans, kanske väljer man att jobba........Hur som helst ändras ens vardag, nya tider att passa, nya människor att umgås med och nya situationer att hantera. Flyttar man dessutom hemifrån så kräver egen bostad eget ansvar.
Säkert är det så att det som kommer att vara nytt ger möjligheter till att tankarna till en större del än nu kommer att upptas till det som är nytt.
Självklart kommer du att sakna din mamma - det kommer du att göra livet ut i olika situationer men samtidigt är jag säker på att du hittar en vardag som fungerar!
Bra att du stannat vid den vätskekontroll som kallas professionell - alla är viktiga med sina olika infallsvinklar!
Hoppas också att du tillsammans med skolan hittar en rimlig plan för att "hinna ikapp". Var inte för ambitiös - det måste väl finnas en möjlighet att "gå ut" och ta studenten nu och kanske läsa upp senare? (om du måste det....)

2008-04-17 @ 07:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0