Tröttheten

Jag är så trött... inte fysiskt trött, inte en trötthet man kan sova bort. Helt plötsligt känns det som om jag inte har någon energi eller ork. Jag vaknar på morgonen och är utvilad men ändå tröttare än innan.

Jag har insett att jag ofta säger det som svar på "hur är det?"... men det är ju så, jag är trött och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det är för mycket runt mig, det tar för mycket energi att hålla upp en yta av att allt är som det ska. Det har kommit det senaste veckorna... när jag gick i skolan behövde jag inte hålla upp någon yta, alla visste, alla förstod och där fanns folk som kunde se utan att jag sa något.

Jag var orolig för det här... för vad som skulle hända när skolan tog slut och när flytten var över... vad som skulle hända när det fanns tid att tänka, när allt var så fruktansvärt annorlunda än innan... när jag lämnat så många tryggheter bakom mig.

Jag vill bara att allt ska vara som innan.... jag vill vara som innan.... jag orkar knappt hantera allt... jag vill inte vara så här trött mer...

Kommentarer
Postat av: Elin

Det kommer gå i vågor Jill, men jag tycker du är en otroligt stark människa men när du inte orkar finns vi alltid här för dig och du kan alltid prata med mig om du vill när du inte orkar hålla allt uppe. Så kan du alltid prata ut eller hur man skall säga hos oss (dina vänner) för det är bland annat det man har vänner till så var aldrig rädd för det! :) Tycker det va kul att träffa dig idag igen o filmen vi såg var otroligt bra, fler sådanna saker i sommar. Glöm inte att du är underbar!! :) Puss

2008-07-02 @ 01:30:02
Postat av: Eva

Bamsekramen till dig, tjejen! Du vandrar, utan att du kanske märker det, från en trygghet rätt in i en annan, om än inte densamma. Kanske dags för en sån där lååång "skicka-vidare-kram" igen, som inte vill stanna hos en och samma person, utan vill bollas vidare till närmaste famn som skulle kunna ta emot den och må gott av den. Den gör underverk, om än blott för en kort stund – bäst av allt: Det är nåt du både får och kan ge och ändå få nåt tillbaka :-)

Vem ger du den till? Tänk snabbt...Och skicka vidare lika snabbt...

2008-07-02 @ 21:34:57
Postat av: Josse

Glöm inte att du alltid kan ringa om du behöver prata! Precis som Elin sade så är det det man har vänner till, och även om vi inte umgicks lika mycket hela sista terminen så tycker jag himla mycket om dig, och det hoppas jag att du vet. Massa kramar!

2008-07-03 @ 01:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0