Studenten

Studenten är bara 2 veckor bort. De som inte vet ler och säger att det är den bästa dagen och jag vet att det borde vara så. Istället är det en dag som jag tvingas ta mig igenom utan min mamma.

Det gör så ont att den vardagen som jag ska leva i sen saknar min mamma på så många sätt. Att bo där mamma aldrig bott, att jobba på ett jobb jag fick efter allt osv...Nu finns min mamma överallt här hemma, det är samma vardag som hon var en del av... allt blir så annorlunda sen.

Det som är jobbigast med studenten är utspringet.
När alla står där, när det är så uppenbart att min mamma saknas....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gråter för dig Jill, vet att det inte hjälper dig, men tänker på dig.

När en som stod nära mig gick bort lyssnade jag oavbrutet på denna låt http://www.youtube.com/watch?v=IV9jiqS-74g , var skönt att bara få en annan syn på allt.

Ta hand om dig, Kram

2008-05-21 @ 23:18:52
Postat av: Nicole

Jag har gråtit över dina känslor så många gånger. Jag önskar dig allt gott i livet! Du kommer få göra många saker jobbiga som lyckliga utan din mamma. Att ta studenten är någonting som man skall vara stolt över och som inte alla får vara med om.. inte på långa när.



Det som gör dig stolt och lycklig gör din mamma stolt och glad. Bara för att hon inte lever i detta liv vid denna tid betyder det inte att hennes existens för alltid blivit utsuddad. Den finns kvar precis som ´när hon var med dig i livet.



Jag känner så mycket för dig! Vill hjälpa dig med smärtan du bär vilket jag inte kan men jag hoppas mina ord kan hjälpa lite



kram





2008-05-31 @ 00:09:22
Postat av: Micha

Det var bland det jobbigaste, att ta studenten utan att min pappa stod där och väntade, likt alla andras föräldrar. Men man klarar det. Det gjorde du också, eller hur? De finns där ändå, någonstans. Vakar över oss och ser, är stolta. Jag lovar dig det. Jag är säker på att din mamma var stolt över dig på din studentdag. Styrkekramar till dig!

2008-08-10 @ 20:33:22
URL: http://eyeofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0